onsdag 12 oktober 2011

Ett första inlägg

Hej!

Jag heter Erik och går på Stenstalidsskolan i Kristinehamn och den här bloggen är ämnad att handla om min fördjupningsuppgift i samhällskunskap. Uppgiften är att få en yta på cirka 120x120cm att bli utsett som ett eget land. Jag har börjat lite smått med att mejla till Carl Bildt och berätta om mitt projekt och fråga vad som krävs för att bli erkänt som ett eget land. Detta var för cirka 2 dagar sedan och han har inte svarat än, kanske är han i Bryssel och ägnar sig åt något "superviktigt". Jag skickade också ett mejl till FN med följande innehåll:

"Hi!

What does it takes to be recognised as an independent country by UN?

Erik Press
H2 Stenstalidskolan "


Detta skickade jag igår och imorse när jag kollade inboxen så hade jag fått detta meddelande:

"Greetings from the Public Inquiries Team,
We regret to inform you that we can not speculate on such hypothetical questions.
Thank you for taking the time to write to the United Nations.
Best regards,
Public Inquiries, Visitors Services
Department of Public Information"


Jadu tjena, jag tror inte att FN känner ånger för att de inte kan svara en fråga. Nu känner jag också sympati med Mrado i "Snabba Cash" som uttrycker sig i boken att FN kan ta sig i röven.

Bild på riket kommer snart.

Erik Press
Numera Fn-kandidat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar