måndag 17 oktober 2011

Medborgarskap och en grinig brittisk deckarförfattare

Kära medborgare (Jag själv det vill säga) och spekulanter!

Idag kommer jag att behandla ämnet medborgarskap och vilken taktik jag skall använda när jag delar ut mina medborgarskap, skall jag vara frikostig och dela ut till alla som ber om det? Skall jag göra någon sovjetisk version med att dela ut till ett fåtal? Om jag beslutar att sprida dem kors och tvärs så har jag gjort en V.I.P-lista över folk som skall prioriteras i rekryteringen:

Birkan Tore. Hollänskt medium som har ett riktigt roligt namn och förtjänar ett medborgarskap tack vare detta.

Håkan Juholt. Stalin Jr behöver nog något annat politiskt arbete nu om han avgår.

Flertalet hockeyspelare: Jag kommer också att försöka att dra ihop ett eget ishockeylandslag. Jag tror dock att det kommer bli lite som San Marino i fotbollen. (San Marino har vunnit endast en match.)

Muammar el-Gadaffi: Han skulle inte då få ett politiskt uppdrag (Stalin Jr har okupperat det) utan skulle då vara någon form utav hovnarr. Citatet; "Det är alkoholen och Al-Qaidas fel att folket gör uppror mot mig" samt att han tror att Al-Qaida har lagt in LSD i Nescafé gör att han är perfekt för rollen.


I Torsdags kväll skedde något ytterst historiskt för Pressistanias historia: jag fick min första follower på twitter. Den brittiske deckarförfattaren Stephen Booth, mest känd för bokserien om Cooper och Fry, som hade varit inne och kanske gillat det han såg eftersom han beslöt sig trots allt att klicka på knappen "Follow". När jag i lördags kväll var inne och uppdaterade twittern så såg jag att han inte följde mig längre. Nu utser jag Stephen Booth till "Enemy of the state" och jag kommer att köpa in alla hans böcker och arrangera bokbål. Eftersom att mitt land är inomhus så kom jag på att det är nog en ganska korkad idé att göra det så vi skippar det, då blir det ju rätt dyrt att köpa in alla böcker eftersom att det sker till ingen nytta. Härmed beslutar alltså regeringen i Pressistania att förbjuda Stephen Booth och hans böcker.

Gubbgrinig är han säker också.


Om du har någon idé eller feedback så tveka isåfall inte att kontakta mig på: pressistania@gmail.com


Erik Press
Gubbgrinig

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar